27. aug. 2023, 18:54 - NTB
Bergensbanen ble stengt etter at lastebil kjørte inn i jernbanebru
– Det betyr at togene går til Voss og til Urdland, og så prøver togselskapet å finne transport imellom, sa pressevakt Gunnar Børseth i Bane Nor til Bergens Tidende like før klokken 18.
Bilder fra stedet viste at lastebilen hadde fått skrelt av deler av toppen. Bane Nor anslo at det vil ta tid å rydde opp og avklare situasjonen. Ingen personer ble skadd.
En drøy time senere opplyste politiet at brua var testet og at toglinjen var åpnet igjen.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Måler 200 ganger i sekundet for å få jernbanesporet klart til morgentrafikken