Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast
Abonner
04:11:38

Nyhetsstudio

SisteMest lest
12. feb. 2025, 12:58 - Redaksjonen

Fire milliarder i tilskudd til veiprosjekter

Samferdselsdepartementet har tildelt rundt fire milliarder kroner til byvekstavtalene i noen av de store byene.

Det skriver deparementet i flere pressemeldinger.

Nær én milliard kroner i statlige midler går til byvekstavtalen for Bergens-området i 2025. Av dette har Statens vegvesen nå fordelt 342 millioner kroner til konkrete investeringstiltak langs riks-, fylkes- og kommunale veier. Pengene kan brukes til å bygge ut sammenhengende gang- og sykkelveinett, kollektivfelt, knutepunkter og holdeplasser.

Over 1,3 milliarder kroner er satt av til byvekstavtalen for Trondheims-området. Her har Statens vegvesen fordelt 282 millioner kroner til konkrete investeringstiltak langs veiene.

For Nord-Jæren er det satt av nær 1,6 milliarder kroner i statlige midler til byvekstavtalen. Statens vegvesen har fordelt 271 millioner kroner av summen til konkrete investeringstiltak.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Statens vegvesen
Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen
Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2026 Teknisk Ukeblad Media AS