TekjobbNyhetsbrevVideoNyhetsstudio
Abonner
EkstraTekjobb
Nyheter
ByggElbilEnergiForbrukerteknologiForsvarIndustriITKarriereKlimaMaritimSamferdsel
Meninger
AnalyseDebattKommentar
Tjenester
TUDigiInsidetelecomVeier24eBladTekjobbKonferanser
Info og kontakt
Om ossBedriftsabonnementAnnonseinfoTa kontaktKundeservice
Tips oss
Innlogget som:
Abonner
Logg ut
Min konto
Kundeservice

DNV

Viser 1 til 20 av 75 treff
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Tegning av tre skip/flåter.
DNV tror kjernekraft kommer på skip
7. sep. 2023
Maersk satser for fullt på grønn metanol som nullutslippssdrivstoff. Rederiet har bestilt 19 skip med MAN-motorer som kan gå på metanol.
IMO-vedtak: Tusenvis av spørsmål om utslippskutt
15. aug. 2023
De åtte studentene som klekket ut ideen med VeriTwin: Fra venstre bak: Karlis Eiduks, Peder Solem Nervik, Gunnar Hole Gjengedal, Rakel Rønning Ramsdal og Vetle Pedersen Skaset. Foran fra venstre: Agathe Schøne Vogtengen, Vegard Berge og Mayvi Måna Garseth.
Studenter løser cybertrussel med simulator
13. aug. 2023
Studie: Mer plass og raskere seiling med atomreaktor
10. aug. 2023
Maersk sitt første metanoldrevne containerskip er bygget ved Hyundai Mipo Dockyards i Sør-Korea. Det bunkret grønn metanol i juli i år, men var fortsatt ikke døpt.
Over 200 metanolskip på vei
4. aug. 2023
Vard har designet et nullutslipps ankerhåndteringsfartøy, Vard 2 18, som kan egne seg som et ammoniakkdrevet installasjonsskip for havvind.
Vil bygge ammoniakkskip til havvindinstallasjon
27. juni 2023
Illustrasjonen viser ulike metoder for framstilling av klimanøytral drivstoff. Blå betyr karbonfangst og laring. Grønn innebærer bruk av fornybar energi til framstilling av e-fuel med biodrivstoff som lysgrønn alternativ.
DNV: Biodrivstoff blir viktig for shipping
14. juni 2023
Hynion, hydrogen, hydrogenstasjon, Høvik, hydrogenfylling
DNV i ny rapport: – Det blir hard konkurranse om både kraft og drivstoff
4. mai 2023
Sealand Philadelphia eies av SinOcean Shipping og er bygget i 2008. Det 208 meter lange skipet har kapasitet på 2.500 containere.
Dyrt, men mulig med metanol-ombygging
26. apr. 2023
Finansdirektør Kjetil Ebbesberg og konsernsjef Remi Eriksen smiler fornøyd etter å ha summert tallene for 2022. DNV hadde en to-sifret prosentvekst i omsetning og resultat.
Tosifret vekst for DNV
30. mars 2023
L-klasseskipene  til Grieg Star har MAN B&W 5S60ME-C8-motor på 9 MW. MAN jobber med ombyggingskit til ammoniakk.
Nytt studie: Ammoniakk-ombygging er mulig – men utfordrende
14. mars 2023
Dette sier analytikerne om kjernekraft
19. feb. 2023
Administrerende direktør Andreas Enger i Höegh Autoliners sier at det var viktig for dem å vite at MAN, Wärtsilä og andre motorfabrikanter jobbet med ammoniakkmotorer da de tok sin beslutning om i 2021.
Skal ha verdens mest miljøvennlige bilskip i 2026
24. jan. 2023
DNV har solgt programvaren  Ship Management til 70 kunder med en totalt flåte på 1.000 skip.
DNV-angriperne krever løsepenger: Holder program for skipsstyring som gissel
12. jan. 2023
LNG dominerer som alternativt drivstoff
6. jan. 2023
Viking Polaris og søsterskipet Viking Octantis er utviklet med tanke på cruise i arktiske strøk. Skipene har plass til 378 passasjerer og et mannskap på 256.
Ekstrembølge er trolig årsak til dødsulykke på Viking Polaris
8. des. 2022
Sivilingeniøren som møtte en russisk spion
3. des. 2022
Tidligere DNV-ingeniør dømt til ett år og fire måneders fengsel for grov korrupsjon
30. nov. 2022
Henrik. O. Madsen, tidligere konsernsjef i DNV 2006-2014.
CO2 kan transporteres i containere
22. nov. 2022
Fersk rapport: Norge er ikke i rute til å nå klimamålene – verken i 2030 eller i 2050
22. nov. 2022
Viser 1 til 20 av 75 treff
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Adm. direktør og ansv. redaktør:
Jan M. Moberg
Digitalredaktør TU Media:
Svein-Erik Hole
Redaktør TU.no:
Tor M. Nondal
Redaktør Teknisk Ukeblad:
Tormod Haugstad
Personvern/cookies
Brukeravtale
All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten
© 1995-2023 Teknisk Ukeblad Media AS
Annonsere:
Informasjon og priser
Abonnere:
Papirabonnement
Digitalt abonnement
Kontakt oss:
Kontaktinformasjon
E-post redaksjonen:
Nett - papir/blad
RSS:
RSS-feed forside
Nyhetsbrev:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Besøksadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Grensen 3, 0159 Oslo
Postadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum, 0102 Oslo
Fakturaadresse:
Teknisk Ukeblad Media AS
Postboks 380 Sentrum 0102 Oslo
Org.nr. 919 646 683
faktura@tu.no
Telefon/faks:
23 19 93 00/23 19 93 01