Annonsørinnhold fra  
Advertiser company logo

Kyoto Group og Schneider Electric inngår intensjonsavtale – skal elektrifisere industrien sammen

 Ronny Micaelsen, Power Systems Director i Schneider Electric Norge, er fornøyd med den nye intensjonsavtalen med Kyoto Group.
Ronny Micaelsen, Power Systems Director i Schneider Electric Norge, er fornøyd med den nye intensjonsavtalen med Kyoto Group. Foto: Stefania R. Nilsen, Schneider Electric
Del
Schneider Electrics formål er å legge til rette for at hver og en av oss skal få mest mulig ut av energi og ressurser. Vi ønsker å være en brobygger for fremgang og bærekraft for alle og kaller dette Life Is On. Vårt oppdrag er å være din digitale partner for bærekraft og effektivitet. Vi driver digital transformasjon med innovativ teknologi, sanntidsovervåking, programvare og tjenester i integrerte løsninger for boliger, bygg, datasentre, infrastruktur og industri. Vi er det mest lokale av globale selskaper og vi jobber for åpne standarder og økosystemer av partnere. Dette er viktige drivere for våre felles formål og verdier, med hovedvekt på «inclusive» og «empowered». For mer informasjon: https://www.se.com/no

Målet med samarbeidet er å utvikle digitale løsninger som forbedrer driftseffektiviteten og kundeopplevelsen, samtidig som selskapene får et konkurransefortrinn i markedet.

Schneider Electric, som er ledende innen digital transformasjon av energistyring og automatisering, og Kyoto Group annonserte tirsdag at de har signert en intensjonsavtale om samarbeid. Begge selskaper har mål om vekst, samtidig som de sammen skal avkarbonisere og elektrifisere industrien.

De to selskapene tar sikte på å inngå en kommersiell avtale mellom flere land. Avtalen vil dekke teknologiutvikling, kjøp og levering av Schneider Electrics produkter og programvareløsninger.

Avkarbonisere prosessvarme 

Med fokus på innovasjon, kvalitet og kostnadsoptimalisering, håper begge parter på å kunne vokse og oppnå positive resultater.

– Vi i Schneider Electric gleder oss til å kunne samarbeide med Kyoto Group. Gjennom vår teknologi vil Kyoto kunne hjelpe industrien mer effektivt med å avkarbonisere prosessvarme. Vi ser frem til å støtte Kyoto og deres kunder i å få mest mulig ut av sin energi og sine ressurser, og samtidig redusere karbonutslipp i kappløpet mot et klimanøytralt samfunn, sier Ronny Micaelsen, Power Systems Director i Schneider Electric Norge.

Schneider Electric skal være Kyotos teknologipartner og delta aktivt i levering av kritisk elektrisk utstyr til Kyoto Groups E-house og varmelagrene Heatcube. Schneider Electric kan også bidra med sin ekspertise og støtte til Kyoto i arbeidet med å elektrifisere og avkarbonisere industrien.

Banebrytende 

Målet med samarbeidet er å utvikle gode digitale løsninger som forbedrer driftseffektiviteten, forbedrer kundeopplevelsen og fører til markedskonkurransefortrinn.

– Vi er glade for å ønske Schneider Electric velkommen til vår allianse, sammen med selskapene Iberdrola og Spirax Sarco, og vår felles ambisjon om å sammen avkarbonisere industriell prosessvarme, sier Camilla Nilsson, CEO i Kyoto Group.

– Produktene og tjenestene fra Schneider Electric er banebrytende, og med en kommersiell avtale i flere land vil utrullingen av Heatcube bli betydelig enklere. Dette er fordi Schneider Electric kan levere produkter og tjenester for Heatcube som er tilpasset hvert lands lokale forskrifter og krav, fortsetter hun.

Om Kyoto Group

Varme står for to tredjedeler av industrielt energiforbruk. Tradisjonelt er nesten alt basert på fossile brensler. Kyoto Groups Heatcube, en termisk energilagringsløsning (TES), gir et bærekraftig og kostnadseffektivt energiforsyningsløsningsalternativ ved å fange og lagre rikelig, men variabel energi fra kilder som sol og vind.

Kyoto-konsernet ble grunnlagt i 2016 og har hovedkontor i Oslo, Norge, og har datterselskaper i Spania og Danmark. Kyoto-aksjen er notert på Euronext Growth (ticker: KYOTO). www.kyotogroup.no 

Partnerne har til hensikt å aktivt fremme konkurransedyktige løsninger basert på teknologien fra begge selskapene til deres kunder. De vil også initiere felles go-to-market-aktiviteter. Dette understreker begge parters intensjon om å skape et godt og positivt forhold.