Drift og vedlikehold

Tunneldrift: Både Presis og Mesta vil ha kontrakten - men BMO er lavest i pris

Vedlikeholdskontrakten gjelder for minst fire og kanskje så mye som åtte år.

Her er det riktignok nymontering som foregår, og det i en annen landsdel.
Her er det riktignok nymontering som foregår, og det i en annen landsdel. Illustrasjonsfoto: Bjørn Olav Amundsen
Bjørn Olav AmundsenBjørn Olav Amundsen– Journalist
26. apr. 2021 - 12:54

Denne kontrakten har navnet 4611 Tunnelvedlikehald 2021-2025 Vestland, og du kan lese mer om den her. Oppdraget omfatter vedlikehold av tunnelene på fylkesveiene med tilhørende sideanlegg i hele Vestland fylkeskommune.

Disse tre hadde lagt inn anbud på kontrakten da fristen gikk ut i dag:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
BMO Tunnelsikring 140.730.806
Presis Vegdrift 159.837.829
Mesta 191.807.906

NB: Fylket tar som vanlig forbehold om at kontrollregning, kvalifikasjonsvurdering og tilbudsevaluering kan medføre endringer.

Kontrakten starter med tunnelene på fylkesveiene i tre kontraktsområder (1201 Asola, 1202 Stor-Bergen og 1405 Indre Sunnfjord), men det baller atskillig på seg etter hvert.

Regjeringen tror at 60 prosent av kundene i Sør-Norge vil velge Norgespris i år, og 70 prosent neste år. Hvem er de andre, som takker nei til statens tusenlapper?
Kommentar

Hvem er de 40 prosentene som ikke vil ha Norgespris?

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.