Det er varierte og spennende oppgaver som venter den nye kommunikasjonssjefen i Statens vegvesen. Etaten er ute etter søkere med solid erfaring med digitale kommunikasjonsflater, mediehåndtering, omdømmebygging og krisehåndtering. I tillegg er det ifølge stillingsutlysingen ønskelig med god innsikt i politiske beslutningsprosesser, og forståelse for rammebetingelsene og interessekartet for en av Norges største offentlige etater.
![Kjell Solem har vært fungerende kommunikasjonsdirektør i Statens vegvesen i perioden etter omorganiseringen til divisjoner i 2020. <i>Foto: Statens vegvesen</i>](https://images.gfx.no/580x/2701/2701942/017ac0ae-64b5-4175-87b4-a600afc74e23.jpg)
Kommunikasjonsdirektøren skal ha sterke analytiske evner og være en troverdig rådgiver for toppledelsen og mange dyktige fagfolk i Statens vegvesen, som i dag teller rundt 4 500 ansatte.
Også som ikke det er nok; den som får jobben skal være en leder som setter retning og skaper engasjement, samt være samlende, inspirerende og en drivkraft for endring. Lederjobben innebærer ansvar for å utvikle og iverksette strategier og forutsetter en meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Kommunikasjonsdirektøren har lederansvar for fem medarbeidere, men med det faglige ansvaret for et større kommunikasjonsmiljø i Vegvesenets utførende divisjoner.
Stillingen rapporterer til vegdirektøren og kommunikasjonsdirektøren sitter i hennes ledergruppe.
Søknadsfrist på stillingen er satt til 24. oktober.
![](https://images.gfx.no/130x87/2729/2729790/IMG_7204-2%2520kopi.jpg)
Skroter E18-utbygging til Asker: – Ubegripelig