Dette er selve SUV-en i testen. Tung, solid og ser ut til å være bygget for en vinterdag, bokstavelig talt.
Den har svære hjul med grov mønstring som ser ut som de klarer både søle og snø. Med 11 centimeter bakkeklaring kommer den seg rundt i ulendt terreng også.
Den er for sikkerhets skyld IP-55 klassifisert, som betyr at den er beskyttet mot støv og kan spyles med vann.
Les hele testen: Vi tester 5 ulike ståhjulinger
Ikke veldig bærbar
Dette er altså tungvekteren. Med 56 kilo på baken og anselig størrelse er den minst transportvennlig av alle.
Glem å løfte den inn i bagasjerommet. Her må det varebil eller tilhenger med rampe til.
Les også: Disse hodelyktene lyser opp skogen for verdenseliten
På trynet
Speed Walker G3 EXE virket på alle måter solid og god å kjøre, men det var med denne vi opplevde et ganske umotivert fall i oppoverbakken. Vi presset den litt på hastighet og plutselig lå vi i bakken.
Det er vanskelig å si hva om var årsaken. Det kan være litt for vågal kjørestil, men det skulle vi ikke tro slo ut i oppoverbakke. Siden vår medtester Benny også opplevde det samme, sank tiltroen til produktet en god del hakk.
Les også: Dette plasteret kan mye mer enn å stoppe blod
Spesifikasjoner, Speed Walker G3 EXE
- Vekt: 56 kilo
- Hjuldiameter: 21 tommer.
- Oppgitt toppfart: 18 km/t
- Oppgitt ladetid: 3,5 timer
- Oppgitt rekkevidde: 20 til 40 km
- Kan felles sammen: Nei
- Pris: 48.800
Les også:
Dette huset produserer nok strøm til å lade elbilen og varme svømmebassenget
– Ikke så farlig å snakke i telefonen mens man kjører bil
Lyst til å spille fotball, men mangler noen å spille med? Her er appen for deg