ARBEIDSLIV

Tekna-ros fra PR-guru

Dette bildet ledsaget med en ligning og forklarende tekst i forbindelse med NIFs navneskifte, falt  i smak hos PR-guru Ingebrigt Steen Jensen. Fotot: Fra Teknas kampanje
Dette bildet ledsaget med en ligning og forklarende tekst i forbindelse med NIFs navneskifte, falt i smak hos PR-guru Ingebrigt Steen Jensen. Fotot: Fra Teknas kampanje Bilde: TEKNA
Tore StensvoldTore StensvoldJournalist
7. juni 2004 - 11:01

Bytte av navn på en forening er ikke alltid så enkelt. Teknisk- naturvitenskapelig forening brukte mye penger på en storstilt reklamekampanje. Det er blitt lagt merke til.

-Det gjelder å fortelle de gode historiene. Teknas annonsekampanje i forbindelse med navneskiftet var derfor svært god, fordi vi alle er opptatte av flere bestemorfang, bedre fiskehistorier og tryggere bakseter, sa Ingebrigt Steen Jensen under Teknas foreningspolitiske kongress.

Flere bestemorfang var også tittelen på det engasjerende foredraget til forskningssjef Anne-Lise Børresen-Dale fra Radiumhospitalet. Stortingsrepresentant Jon Lilletun og direktør Knut Haanes fra Norges Forskningsråd var også foredragsholdere på kongressen, som samlet ca. 120 Tekna-tillitsvalgte.

Svein Olav Arnesen, Kjell Inge Daae, John Jacobsen, Erik Brand Olimb, Gudmund Per Olsen og Roger Steinor ble tildelt foreningens hederstegn. Dette utdeles til medlemmer som har skjøttet tildelte verv på fremragende måte, eller på annet vis har gjort seg særlig fortjent av foreningen. Tekna Vest-Agder avdeling ble samtidig tildelt "Flink avdeling"-prisen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.