Prosjekter

Storstein i Troms: HAK og Mesta vil bygge ny fergekai 

Og HAK Entreprenør har laveste pris.

Storstein fergekai, som skal mudres og bygges opp på nytt.
Storstein fergekai, som skal mudres og bygges opp på nytt. Foto: Troms og Finnmark fylkeskommune
Bjørn Olav AmundsenBjørn Olav Amundsen– Journalist
10. mars 2021 - 19:18

Fylket har lyst ut to kontrakter for arbeider ved denne fergekaia.

Den ene kontrakten dreier seg om selve mudringen.

Den andre kontrakten handler om kaiarbeidet,og her har disse tilbudene kommet inn:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
HAK Entreprenør 43.814.410
Mesta 54.921.424

NB: Tilbudene skal kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.

Entreprenøren som blir valgt skal bygge ny kai ved Storstein fergeleie, og eksisterende kai skal være i drift i byggeperioden. Den nye kaia skal være tilpasset små ferger med inntil 50 PBE. Ny kai skal bygges øst for dagens kai og innenfor eksisterende moloer.

Her kan entreprenøren starte når mudringen er ferdig altså i månedsskiftet mai/juni 2021, og kaia skal stå ferdig 1. juli 2022.

30. august tok et kvikkleireskred med seg både ny E6, gammel E6 og jernbanen ved Nesvatnet i Levanger.
Les også:

Midlertidig E6 i Levanger vil koste opp mot 70 millioner

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.