Baner, der ere under arbeide: Throndhjem-Meraker-grændsen, påbegyndt 1875, anlægskapital 8,918,984 kr. Længde 9.10 mil, arbejdsstyrke 2030 mand, skrev Teknisk Ukeblad i januar 1878.
SAMFERDSEL
Slutt på 130 år med fossil-drift
I 130 år har lokomotivene på Trønder- og Meråkerbanen blitt drevet av kull eller diesel. I høst strekkes kontaktledningene som endelig skal elektrifisere traséene.

Klart for el: De bimodale togene er allerede satt i trafikk. De har både dieselmotor og pantograf, og kan skifte mellom elektrisk drift og dieseldrift i fart. Så langt har ikke toget fra Bodø (t.h.) trengt å bytte modus, men om to år må strømavtageren heves fra Stjørdal. Foto: Mona Strande
Les mer om:
Del
Kommentarsystemet er deaktivert
Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.