I en pressemelding fra Finn.no går det fram at selskapene Schibsted Søk og Sesam Media legges inn under Finn.no.
– Vi ønsker i det lengste å unngå oppsigelser som virkemiddel, sier administrerende direktør i Finn.no og styreformann i Sesam, Terje Seljeseth.
I første omgang skal de overtallige få tilbud om sluttpakker, heter det i pressemeldingen.
Sesam endestasjon
Merkenavnet Sesam erstattes med Finn, og Sesams nåværende tjenester blir også en del av Finn.
Dermed er drømmen om å utfordre søkegiganten Google i Norge over for denne gang.
Ifølge tidligere opplysninger har satsingen kostet eieren Schibsted opp mot en halv milliard kroner.
Sesam vil heretter kun bestå av et lite team med utvidet støtte fra eksisterende Finn-organisasjon, heter det i meldingen.
Umiddelbare kutt
Ifølge E24 vil kuttene komme raskt.
– Det vil skje relativt umiddelbart, sier Terje Seljeseth til nettstedet.
Han ønsker ikke å kommentere størrelsen på sluttpakkene som vil bli tilbudt de overtallige Sesam-ansatte.
Les også: Ta en rusletur i Sommer-Oslo