Moss-Horten-sambandet blir elektrisk

Sambandet Moss-Horten får elektrisk ferge i 2021

Norges travleste fergesamband vil om tre år få en elektrisk ferge. To eksisterende ferger kan bli ombygget.

Landets mest trafikkerte strekning, Moss-Horten, får elektrisk ferge.
Landets mest trafikkerte strekning, Moss-Horten, får elektrisk ferge. (Foto: Eirik Helland Urke)
EKSTRA

Norges travleste fergesamband vil om tre år få en elektrisk ferge. To eksisterende ferger kan bli ombygget.

Bastø Fosen skal bestille en ny 142 meter lang ferge med plass til 600 passasjerer, 203 biler og 24 vogntog. Rederiet får Enova-støtte på 31 millioner kroner for å elektrifisere fergen.

Få tilgang til alle artikler og mer med TU Ekstra

  • Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no
  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

235,-
Kr 55 per uke Bestill

årlig

1 990,-
Kr 39 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned gratis
Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt på årsabonnement

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå