REV Ocean

REV Ocean: Forskningsskipet er forsinket av korona

Forskningsskipet og luksusyachten REV er minst fire måneder etter tidsplanen. Covid 19-viruset får meste av skylda.

REV ligger fortsatt i Brattvaag, mnist fire måneder etter skjema på grunn av kororna. (Foto: Nils Baadnes/REV Ocean)
Kaptein Nils Baadnes på REV. Bildet er fra november 2019 og er tatt på en svært uferdig bru. (Foto: Tore Stensvold)
REV - Research Expedition Vessel
Kjell Inge Røkkes selskap Rosellinis Four-10 står bak det 182,9 meter lange og 22 meter brede kombinerte forsknings- og ekspedisjonsskipet. Sengeplasser avhengig av oppdrag. Forskning: Mannskap 40/Forskere 60. Ekspedisjon: Mannskap: 30. Forskere: 24. Passasjerer: 36. Bygges ved Vard Brattvag og Lloyd Werft (luksusinteriør). Dypgang: 5,4 meter. Bruttotonn: 16.000. Kraftforsyning: 9,6 eMW. DNV GL-klasse: 1A1 Passasjerskip, Ice 1C, Clean Design, m.m.  Maks hastighet: 17 knop. Sonaroperasjon: 11 knop. Biomasseinnhenting: 2 knop
Vinsj og spole for fibertau som skal brukes for utstyr ned til 6.000 meter. (Bilde: Tore Stensvold)
REV - Research Expedition Vessel
Kjell Inge Røkkes selskap Rosellinis Four-10 står bak det 182,9 meter lange og 22 meter brede kombinerte forsknings- og ekspedisjonsskipet. Sengeplasser avhengig av oppdrag. Forskning: Mannskap 40/Forskere 60. Ekspedisjon: Mannskap: 30. Forskere: 24. Passasjerer: 36. Bygges ved Vard Brattvag og Lloyd Werft (luksusinteriør). Dypgang: 5,4 meter. Bruttotonn: 16.000. Kraftforsyning: 9,6 eMW. DNV GL-klasse: 1A1 Passasjerskip, Ice 1C, Clean Design, m.m.  Maks hastighet: 17 knop. Sonaroperasjon: 11 knop. Biomasseinnhenting: 2 knop
Trålerdekket som delvis kan skyves ut og inn etter behov. (Bilde: Tore Stensvold)
Det gjenstår noen detaljer på brua på REV før prøvetur kan gjennomføres. (Foto: REV Ocean)

Forskningsskipet og luksusyachten REV er minst fire måneder etter tidsplanen. Covid 19-viruset får meste av skylda.

REV skulle nå vært i Bremerhaven i Tyskland.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå