Driftskontrakt 9401 Trondheim 2020-2025 består av drøye 480 kilometer riksvei de første årene, og deretter noe mindre.
I dag var det tilbudsåpning for denne kontrakten. Disse fire hadde gitt tilbud:
Entreprenør | Tilbudssum i kr. eks. mva. |
Veidekke Industri | 502.377.082 |
Winsnes/Ramlo/Brende DA | 542.094.832 |
Mesta | 612.129.063 |
Svevia Norge | 634.118.850 |
NB: Tilbudene skal som vanlig kontrollregnes og evalueres før noe er avgjort.
Winsnes Maskin og Transport på Støren har i dag nabokontrakten 5001 Gauldal fram til 2024. Nå har firmaet gått sammen med Ramlo Sandtak og Brende i et DA-foretak (delt ansvar) for å gi tilbud på Trondheimskontrakten.
– Vi har driften av E6 på Støren og nordover, og har en del ressurser til veidrift. Nå har vi sammen med de to andre lagt inn et tilbud hvor vi i så fall tenker å dekke hver vår del av Trondheimskontrakten, sier daglig leder Lisbeth Øyås i Winsnes til Veier24. Firmaene Ramlo og Brende holder til nærmere Trondheim.
Det er snakk om drift og vedlikehold av riksveier med tilhørende anlegg i disse kommunene i Trøndelag: Oppdal, Rennebu, Midtre Gauldal, Melhus, Trondheim, Malvik, Stjørdal, Meråker, Levanger og Verdal.
Vegnettet ser slik ut:
Fra og med september 2020 til og med august 2023: 483 kilometer riksvei, hvorav 70 kilometer er tilhørende gang og sykkelvei.
De to neste årene er veilengden redusert til 449 kilometer, for da tas riksvei 70 med tilhørende gang- og sykkelvei ut av kontrakten.
Byggherren har opsjon på å forlenge kontrakten med 12 måneder fra august 2025.
Trafikken på vegnettet varierer fra rundt 100 til omkring 48.000 i ÅDT.
Har satt av seks uker til rettskrangel om grunnforhold