Drift og vedlikehold

Nortransport leder i kampen om å brøyte og strø på fylkesveiene i Solør

Nortransport har laveste pris, men to andre ligger hakk i hæl.

Per-Jørgen Melnes i Nortransport kan foreløpig smile bredt. Firmaet har beste pris på fylkesveikontrakten i Solør.
Per-Jørgen Melnes i Nortransport kan foreløpig smile bredt. Firmaet har beste pris på fylkesveikontrakten i Solør. Foto: Bjørn Olav Amundsen
Bjørn Olav AmundsenBjørn Olav Amundsen– Journalist
17. mars 2021 - 15:32

I dag har Innlandet åpnet tilbudene på driften av fylkesveiene i Solør, altså mer eller mindre sørøstre del av gamle Hedmark.

Driftskontrakt 3406 Solør 2021-2027 er en seksårig kontrakt, og byggherren har opsjon på ytterligere ett år.

Disse fire vil ha oppdraget:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva. 
Nortransport 256.974.247
Mesta 261.387.783
Gjermundshaug Anlegg 262.699.974
Svevia Norge 373.476.000
Disse fylkesveiene inngår i kontrakten for Solør. Skjermbilde:  Vegkart/Statens vegvesen
Disse fylkesveiene inngår i kontrakten for Solør. Skjermbilde:  Vegkart/Statens vegvesen

NB: Fylkeskommunen skal kontrollere at tallene stemmer og evaluere tilbudene før konkurransen avgjøres.

Kontrakten omfatter fylkesveiene i Våler, Åsnes, Grue og deler av Kongsvinger kommune.

Veinettet er på 653 kilometer inkludert 18 kilometer gang- og sykkelvei.

Statfjord-feltet er det største feltet på norsk sokkel noensinne, men har produsert siden 1979, og det er nå kun snakk om å hente de siste mulige restene ut fra feltet. Samtidig er det det største utslippspunktet på sokkelen.
Les også:

Gigantfeltet har størst utslipp – skal fortsette i 15 år til

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.