KARRIERE

NAV-kaos skaper frustrasjon

Dag Yngve Dahle
27. nov. 2008 - 09:06

Manglende omskolering av ansatte. Brukere får ikke penger de har krav på. Store dataproblemer.

Problemene har stått i kø etter NAV-reformen i fjor.

Trøbbel

Et internt notat viser nå enda større problemer og betydelig belastning på de ansatte, melder Aftenposten.

  • Antall forsinkede saker er mer enn doblet – fra 8500 til 18000 saker.
  • Ansatte må gjøre jobber de ikke har fått opplæring i.
  • En markant økning i sykefraværet blant de ansatte.
  • Ved enkelte kontorer sa mange ansatte opp.

– Det vi sliter mest med, er å få kompetansen på plass. Dette har ikke kommet godt nok i gang, slik jeg opplever det. Det er dette brukerne møter, og det er ikke bra. Min bekymring som hovedverneombud, er at enkeltkontorer sliter, sier hovedverneombud Kristina Husabø til avisa.

IT-refs fra Riksrevisjonen

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.