FERGER

Mesta kan sikre seg driftskontrakt for fergekaier i Midt-Norge

To entreprenører ville ha dette oppdraget.

En av fergekaiene ved Halsa, bildet er tatt tidligere i år. Alle kaiene på forbindelsen Halsa-Kanestraum er splitter nye.
En av fergekaiene ved Halsa, bildet er tatt tidligere i år. Alle kaiene på forbindelsen Halsa-Kanestraum er splitter nye. Foto: Statens vegvesen
20. jan. 2022 - 09:18

Vegvesenets nye vedlikeholdskontrakt for fergekaier i Midt-Norge handler om de statlige fergekaiene i Møre og Romsdal og Trøndelag.

Disse to hadde gitt pristilbud da fristen gikk ut for litt siden: 

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
Mesta 14.892.491
Stetind Entreprenør 18.973.840

NB: Tilbudene skal kontrollregnes og evalueres før noe er avklart. 

Kontrakten omfatter kaianleggene på disse fergesambandene:

  • Folkestad-Volda
  • Festøy-Solavåg
  • Vestnes-Molde
  • Kanestraum-Halsa
Illustrasjonen viser hvordan skipstunnelen vil se ut innvendig. På hver side er det en 3,5 meter bred fendret ledekonstruksjon. Seilasen gjennom tunnelen vil ta cirka ti minutter.
Les også

Kineserne er ute av konkurransen om Stadtunnelen

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.