Matnyttig navneendring

NEF-dagene bytter navn til Mat & Emballasje.

Prosjektleder Elisabeth Schulze inviterer innovative leverandører til Mat & Emballasje i februar 2014.
Prosjektleder Elisabeth Schulze inviterer innovative leverandører til Mat & Emballasje i februar 2014. (Bilde: Norges Varemesse)

NEF-dagene bytter navn til Mat & Emballasje.

Mat & Emballasje 2014

  • Messe for næringsmiddel og emballasje som erstatter NEF-dagene.
  • Arrangeres på Norges Varemesse (Lillestrøm), 4.-6. februar 2014.
  • Smak 2014, med mat og drikke, dagligvare, utstyr, interiør, design, vin og brennevin, blir arrangert parallelt.
  • I 2011 hadde de to messene nærmere 29.000 besøkende.
  • Nettside: messe.no/no/mat-og-emballasje

Den oppgraderte utstillingen går av stabelen første gang på Lillestrøm 4.-6. februar 2014.

 

Endret emballasjen

 

Prosjektleder Elisabeth Schulze, hos arrangøren Norges Varemesse, forteller at det blir neste års viktigste møteplass for leverandører, produsenter og andre aktører innenfor næringsmiddelindustri og emballasje.

– Det er ikke en ny messe, men vi har ny innpakning. Vi er tydeligere, og det er lettere å skjønne hvem vi er, sier Schulze.

 

Hun regner med at gamle utstillere husker hva NEF-dagene har stått for, mens nye utstillere og besøkere lar seg friste av deres moderne konsept og et mer beskrivende navn. Prosjektlederen opplyser at det er sjette gangen bransjen møtes til messe.

- Neste gange med nytt navn og et spennende konsept, mener Schulze.

 

Følg med i timen

Messen Mat & Emballasje overtar for NEF-dagene.
Messen Mat & Emballasje overtar for NEF-dagene. Norges Varemesse
 

Hvor langt kommer bransjeglidningen mellom næringsmiddelindustri og storkjøkken til å gå? Har lavkarbo eller kortreist mat nådd toppen? Kommer produktseriene fortsatt til å bli kortere og produktskiftene til å bli hyppigere? Hva kan vi gjøre for å møte fremtidens krav til bærekraft, miljø, svinn, næringsinnhold, funksjonalitet og smak? Slike spørsmål skal messen hjelpe de besøkende å få svar på.

 

Schulze mener kontinuerlig fornyelse er nødvendig for å vinne kampen om kundene. Det er fordi både smaken til forbrukerne og trendene i bransjen skifter raskt.

- Konkurransen blir tøffere. For å henge med, må du hele tiden utvikle produktene og teknologien, mener hun.

 

Nytt utstillingsvindu

 

Messen Smak arrangeres parallelt med Mat & Emballasje. De to messene er sammen Norges største utstillingsvindu for nye mattrender og ny produksjonsteknologi.

 

En tydelig trend er at folk har dårligere tid. Derfor går Mat & Emballasje over tre dager; en dag kortere enn NEF-dagene.

– Vi regner med at innovative leverandører til mat- og emballasjeindustrien kjenner sin besøkelsestid og blir med som utstillere, avslutter prosjektleder Elisabeth Schulze.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå