Teknisk Ukeblad skrev i siste utgave at Kleppa i mars fikk en invitasjon fra Aksjonsgruppa E18 Telemark om å være med på aksjonsgruppas årlige sykkeltur på E18 gjennom Bamble.
Kleppa takket nei. Hun kommenterte heller ikke saken overfor Teknisk Ukeblad.
Les saken: Her nekter Kleppa å sykle
Alvorlige ulykker
Den 15 kilometer lange veistrekningen har i mange år vært sterkt belastet med alvorlige trafikkulykker.
– At Kleppa ikke en gang tar seg tid til å kommentere E18-saken, viser at hun som samferdselsminister rømmer fra virkeligheten og fra ansvaret hun har i stillingen sin. Dette er svært kritikkverdig, sier Hoksrud til Teknisk Ukeblad på telefon fra Dublin.
På trafikktoppen
Han påpeker at E18 er en av de mest trafikkerte europaveiene.
– Den er også en av de europaveiene som har flest dødsulykker. Det må en samferdselsminister ta innover seg på en helt annen måte enn det Kleppa gjør.
![ABB SmartPrat](https://images.gfx.no/80x/1672/1672165/ABB.png)
![Podcast: AI og autonomi forbedrer drift av industrielle anlegg](https://images.gfx.no/1000x333/2796/2796199/AdobeStock_310134003.jpg)
Hun er leder for en gjeng samferdselspolitikere som for eksempel burde dra til Irland for å se hvordan de satser på veibygging, sier Hoksrud.
Veibygging med tempo
Han forteller om irsk motorveibygging i høyt tempo.
– Irland er nok et eksempel på et europeisk land som ser viktigheten av å ha sikre og godt fremkommelige veier.
Her satser de på motorveier i et omfang som Norge ikke er i nærheten av til tross for at landet vårt har langt bedre økonomiske ressurser enn det Irland har, fortsetter Frp-toppen.