Teknisk Ukeblad skrev i siste utgave at Kleppa i mars fikk en invitasjon fra Aksjonsgruppa E18 Telemark om å være med på aksjonsgruppas årlige sykkeltur på E18 gjennom Bamble.
Kleppa takket nei. Hun kommenterte heller ikke saken overfor Teknisk Ukeblad.
Les saken: Her nekter Kleppa å sykle
Alvorlige ulykker
Den 15 kilometer lange veistrekningen har i mange år vært sterkt belastet med alvorlige trafikkulykker.
– At Kleppa ikke en gang tar seg tid til å kommentere E18-saken, viser at hun som samferdselsminister rømmer fra virkeligheten og fra ansvaret hun har i stillingen sin. Dette er svært kritikkverdig, sier Hoksrud til Teknisk Ukeblad på telefon fra Dublin.
På trafikktoppen
Han påpeker at E18 er en av de mest trafikkerte europaveiene.
– Den er også en av de europaveiene som har flest dødsulykker. Det må en samferdselsminister ta innover seg på en helt annen måte enn det Kleppa gjør.
Hun er leder for en gjeng samferdselspolitikere som for eksempel burde dra til Irland for å se hvordan de satser på veibygging, sier Hoksrud.
Veibygging med tempo
Han forteller om irsk motorveibygging i høyt tempo.
– Irland er nok et eksempel på et europeisk land som ser viktigheten av å ha sikre og godt fremkommelige veier.
Her satser de på motorveier i et omfang som Norge ikke er i nærheten av til tross for at landet vårt har langt bedre økonomiske ressurser enn det Irland har, fortsetter Frp-toppen.