SAMFERDSEL

En av fem har togbilletten på mobilen

Nå skal NSBs app bli bedre.

Snart skal NSB kunne melde om forsinkede tog gjennom sin billett-app.
Snart skal NSB kunne melde om forsinkede tog gjennom sin billett-app. Bilde: Espen Zachariassen
26. des. 2014 - 10:39

20 prosent av dem som kjører tog, har billetten på telefonen, ifølge NSB.

Like før jul passerte billettappen en million nedlastinger.

Les også: Kan vi snart kaste alle betalingskortene?

Forbedrer appen

NSB er godt fornøyd med tallene, men jobber også med å forbedre appen, ifølge leder for salgskanaler, Kristin Kjøge Jansson.

– Blant annet jobber vi med å utvikle muligheten for å velge sete gjennom setekart, og å sende pushmeldinger med avviksinformasjon, sier hun.

25 prosent betjent

20 prosent av NSBs kunder kjøper togbilletten sin på app, 20 prosent kjøper på nett, 35 prosent kjøper på automat og de resterende 25 prosent kjøper billetten gjennom ulike betjente løsninger, ifølge tall fra NSB.

Les også:

Datafeil ga togbilletter på billigsalg

Slik «lytter» Jernbaneverket etter togfeil

Snart vil alle setene på Flirt-togene være komfortseter  

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.