E18/E39 Gartnerløkka-Kolsdalen

E39 Kristiansand: TT Anlegg får nok denne jobben

Her var det fire entreprenører som var interessert.

Oversiktsbilde av ytre del av Møllevannsbekken.
Oversiktsbilde av ytre del av Møllevannsbekken. Foto: Statens vegvesen
Bjørn Olav AmundsenBjørn Olav Amundsen– Journalist
9. nov. 2022 - 10:13

Vegvesenet skal få bygd en kulvert for å lukke Møllevannsbekken. Oppdraget, som heter E7, er en del av E18/E39 Gartnerløkka-Kolsdalen.

Fire firmaer har gitt tilbud på jobben: 

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
TT Anlegg 7.462.321
Holbæk Anlegg 9.961.460
Kaspar Strømme 10.600.667
Repstad Anlegg 12.028.500

NB: Tilbudene skal evalueres og kontrollregnes før noe er avgjort.

Denne entreprisen innebærer å bygge den ytterste delen av en 94 meter lang kulvert, slik at arealet over kan brukes blant annet når jernbanebrua og veibrua skal rives i en senere entreprise.

Dagens E45 gjennom Kløfta følger en naturlig elvecanyon. Den skjærer seg dypt ned i fjellet fra Finnmarksvidda mot Alta. Fjellet er dårlig og porøst. Snøskred, sørpeskred og steinras gir ofte stengt vei. Nå skal strekningen legges i tunnel.
Les også:

Vegvesenet lokker med klimagulrot i E45-kontrakt

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.