E39 Stord-Os

COWI skal lage reguleringsplan for E39 Ådland-Svegatjørn

COWI  er innstilt som vinner av anbudskonkurransen om å lage reguleringsplan for strekningen E39 Ådland-Svegatjørn.

Statens vegvesen er i gang med reguleringsplanen for E39 Stord-Os (Hordfast). (Illustrasjon:AMCDissing & Weitling
Statens vegvesen er i gang med reguleringsplanen for E39 Stord-Os (Hordfast). (Illustrasjon:AMCDissing & Weitling Illustrasjon: Statens vegvesen/Vianova Baezeni/AMCDissing & Weitling
Bjørn Olav AmundsenBjørn Olav Amundsen– Journalist
25. feb. 2021 - 12:15

Konsulentoppdraget har en verdi på om lag 80 millioner kroner, og det aller meste av arbeidet skal gjøres i løpet av de 15 neste månadene.

– Dette er et omfattende og viktig prosjekt, og vi fikk inn fem gode tilbud fra MulticonsultNorconsultCOWIAsplan Viak og SWECO Norge. COWI er den rådgiveren som totalt sett har levert best på de oppsatte kriteriene for tildeling av oppdraget. Nå ser vi fram til et godt samarbeid med dette firmaet, der målet er å få utarbeidet en så god reguleringsplan som mulig, sier prosjektleder Sverre Ottesen i en pressemelding.

Her er de fem tilbudene som kom inn på oppdraget.

Her står de norske NH90-helikoptrene langtidslagret i en hangar på Bardufoss.
Les også:

Norge krever 33 milliarder: : Forsinkelser og avvik «nærmest uten sidestykke»

Planen klar våren 2022

Kontrakten med COWI inneholder også fire opsjoner som kan løses ut i kontraktsperioden. Forslaget til reguleringsplan skal etter planen være klart våren 2022.

Det er satt en karensfrist på ti dager før kontrakten kan signeres.

I flere omganger har Miljødirektoratet varslet om «urimelig høyt» metanutslipp fra Johan Sverdrup.
Les også:

Får kritikk: : «Miljøfeltet» Johan Sverdrup slipper ut lite CO2. Men en kraftigere gass siver ut.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.