I tillegg har Fremskrittspartiet fått gjennomslag for å redusere bompengebelastningen med over to milliarder kroner. Dette er 600 millioner mer enn regjeringen foreslo. I tillegg fikk Statens vegvesen 300 millioner kroner til reasfaltering av riksveiene, mens fylkeskommunene fikk 200 millioner kroner til det samme.
Her er postene på Samferdselsdepartementets budsjett som er blitt tilgodesett i avtalen, og som berører veiformål:
| FOT-ruter | 30 000 000 | |
| Reasfaltering av riksveier | 300 000 000 | |
| Bergingsbil, Rennfast | 8 000 000 | |
| Kolonneoppstilling E134 Vågsli | 5 000 000 | Totalkostnad 26 mill. kroner |
| Rv 41 Søre Herefoss-Hynnekleiv | 5 000 000 | Totalkostnad 22 mill. kroner |
| E6 Hølenbruene | 15 000 000 | Totalkostnad 16 mill. kroner |
| E10 Tjeldsundsbrua | 16 000 000 | Totalkostnad 17 mill. kroner |
| Rv 13 Kyrkjenes | 20 000 000 | Totalkostnad 62 mill. kroner |
| Rv 111 Tranga | 44 000 000 | Totalkostnad 58 mill. kroner |
| E6 Ny strømmen Bru | 42 000 000 | Totalkostnad 75 mill. kroner |
| Rv 13 Kyrkjenes-Bjotveit. Planlegging. | 15 000 000 | |
| E14 Stjørdal til svenskegrensen, utbedring. | 5 000 000 | |
| E16 Øye-Tutnes | 60 000 000 | Totalkostnad 120 mill. kr |
| E39 Byrkjelo-Sandane. Planleggingsmidler | 5 000 000 | |
| E39 Veibustkrysset. Planleggingsmidler | 5 000 000 | |
| Rv 15 kryss Randen, kryss Fv 15 Valdresflya | 20 000 000 | |
| Rv 9 Kristiansand-Hovden | 15 000 000 | |
| Rv 502 Eigerøy bru. Planleggingsmidler | 5 000 000 | |
| E6 Transfarelv bru. Oppstartsmidler | 20 000 000 | Totalkostnad ca 100 mill. kr. |
| Lonåsen, Rv 3 Tynset | 10 000 000 | Totalkostnad ca 100 mill. kr |
| E16 Helgelandsmoen (nytt kryss) | 50 000 00 | |
| Tilskudd til Fv 353, Gassveien | 75 000 000 | |
| Reasfaltering av fylkesveier | 200 000 000 | |
| Tilskudd til reduserte bompenger | 670 000 000 |
Det eneste området som det er innsparing på, er forventet mindreforbruk til drift av prosjektet riksvei 3/riksvei 25 på til sammen 52,4 millioner kroner.

Turist-ikonet ved Måbø bru står klart







