Drift og vedlikehold

BMO og Mesta kjemper om stor elektrokontrakt i Hardanger og Sogn

Otera vil også ha oppdraget, men blir nok for dyre.

Tunneler, tunnelkontroll, elektro
Tunneler, tunnelkontroll, elektro Illustrasjonsfoto: Knut Opeide/Statens vegvesen
Bjørn Olav AmundsenBjørn Olav Amundsen– Journalist
2. sep. 2021 - 05:53

Vegvesenet har bedt om tilbud på den nye driftskontrakten 9353 Hardanger og Sogn 2022-2027. Her handler det om drift og vedlikehold av elektro på riksveiene i kommunene Vaksdal, Voss, Ullensvang, Eidfjord, Ulvik, Vik, Aurland, Lærdal, Vang og Hol.

Disse tre firmaene har gitt tilbud på oppdraget:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
BMO 75.844.443
Mesta 78.946.519
Otera 98.968.865

NB: Tilbudene skal evalueres og kontrollregnes før noe er avgjort.

Det kan bli et langvarig oppdrag hvis alle er fornøyd: Selve kontrakten varer fra 1. februar 2022 og ut august 2027. Og : Partene kan bli enige om å forlenge kontrakten i ytterligere ett, to eller tre år. Dessuten har byggherren uansett en opsjon på å forlenge kontrakten med ett år, når det måtte være.

Statfjord-feltet er det største feltet på norsk sokkel noensinne, men har produsert siden 1979, og det er nå kun snakk om å hente de siste mulige restene ut fra feltet. Samtidig er det det største utslippspunktet på sokkelen.
Les også:

Gigantfeltet har størst utslipp – skal fortsette i 15 år til

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.