BRUER

BMO ligger godt an til å få rammeavtale for riksveibruer på Østlandet 

I denne konkurransen er det fire om beinet. Men BMO Entreprenør har god margin.

21. des. 2022 - 07:16

Statens Vegvesen Drift og vedlikehold øst har kommet med en ny rammeavtale som heter Bruvedlikehold riksveg Innlandet og Buskerud 2023-2024.

Tilbudsfristen er ute, og disse fire entreprenørene har gitt pristilbud:

Entreprenør Tilbudssum i kr. eks. mva.
BMO Entreprenør 39.498.525
Consolvo 43.068.815
Mesta 58.970.914
Veisikring 59.421.525

NB: Vegvesenet tar forbehold om at tilbudssummene og rangeringen av tilbudene kan endres etter kontrollregning.

Byggherren har opsjon på 1+1 års forlengelse av rammeavtalen.

I utlysingen sa Vegvesenet at maksimal verdi av rammeavtalen er 160 millioner kroner eks. mva., men omfanget er usikkert. Etaten anslår summene til mellom 20 og 40 millioner kroner i året, avhengig av bevilgningene, og det gjelder også for opsjonene i 2025 og 2026.

Illustrasjonen viser hvordan skipstunnelen vil se ut innvendig. På hver side er det en 3,5 meter bred fendret ledekonstruksjon. Seilasen gjennom tunnelen vil ta cirka ti minutter.
Les også

Kineserne er ute av konkurransen om Stadtunnelen

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.