MED YOUTUBE: YouTube lanserer sin 3D-videotjeneste eksklusivt med Samsung. (Bilde: Odd Richard Valmot)

Samsung slår videre på stortromma

Berlin: Som alle pressekonferanser begynner det med en tirade av hvor mye de tenker på kundene og hvor fantastisk alt skal bli.

Ingen er bedre/verre enn selskapene fra øst til å proklamere sin hengivenhet til kunder, innovasjon, design, miljø og i Samsungs tilfelle hvor glade de er i OL også.

Ny 60-tommer

Men når en del minutter med selvfølgeligheter er over har faktisk Samsung masse å by på. Selskapet investerte 8,1 milliarder dollar i 2010, og det kaster av seg. Spesielt fordi de sikkert har forbannet seg på at de skal slå tilbake mot Apples hær av advokater.

60D8000 er den siste modell i 8000-serien som kom tidligere i år.

I praksis er denne lik de andre, men bare større.

YouTube 3D-avtale

En større nyhet er at YouTube lanserer sin 3D-videotjeneste eksklusivt med Samsung.

Problemet for brukerne har jo vært innhold, men på YouTube ligger det allerede tusenvis av videoer i 3D.

TV som nav

De tror TV-en kommer til å bli selve navet i huset som knytter sammen PC-er, kameraer, telefoner og andre dingser som kan levere lyd og bilde.

De ser selvfølgelig at dette ikke bare handler om å koble sammen elektronikk, men også om apps, og Samsung har jobbet voldsomt for å utvikle slike og knytte allianser med folk som leverer tjenester som filmleie.

I følge selskapet har eiere av smart-TV-er allerede lastet ned over ti millioner TV-apper. De lover hundrevis av nye før nyttårsrakettene går opp.

Les mer fra IFA:

London-OL skal sendes i 3D

Sonys tablet kommer i år

Premiumlinser fra Panasonic

Nye tjenester fra TomTom