Tidlig i oktober kunne først fotgjengere og syklister begynne å bruke den nye Bybrua i Drammen. Og rett etterpå begynte kollektivtrafikken å gå.
I 2021 lovet kommunen at den nye brua skulle stå ferdig i 2025, og det gjør den.
Artikkelen fortsetter etter annonsen.png)

annonsørinnhold
.png)

Her må selv kutunnelen bygges med lette masser
Gamlebrua var i dårlig forfatning, 34 år på overtid. Den ble bygd i 1936 med en beregnet levetid på 50 år.



