BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Roboten tar tungjobben på Norges største trykkeri

Ålgård Offset effektiviserer og forbedrer arbeidsmiljøet med robotisering
Ålgård Offset effektiviserer og forbedrer arbeidsmiljøet med robotisering (Foto: RobotNorge)
Innhold fra annonsør

RobotNorge leverer komplett robotcelle for palletering av bunter i produksjonen hos Ålgård Offset.

Med produksjon av over 500 millioner magasiner og blader i året er Ålgård Offset i Rogaland Norges største trykkeri. 

HMS i søkelyset

Den nye robotcellen fra RobotNorge, eneforhandler av ABB-roboter i Norge, bidrar til å styrke trykkeriets posisjonen, øke effektiviteten og gi bedre helse, miljø og sikkerhet (HMS) for medarbeiderne.

– Vi tar i bruk helautomatisk palletering av bunter fra produksjonen på reisen mot å bli det mest lønnsomme, effektive og største grafiske senteret i Skandinavia, sier Gaute Jakobsen, driftssjef hos Ålgård Offset. – Tidligere ble operasjonen gjort manuelt. Roborcellen blir derfor helsebringende og positiv for våre ansatte, som får nye oppgaver internt.

Lokalt samarbeid

Trykkeriet hadde lenge vært på jakt etter en automatisk løsning for palleteringen, og den endelige ideen ble unnfanget under et oppdrag.

– Det hele startet i slutten av 2019 da vi trykket en jubileumsbok for ABB. Med roboter som en del av innholdet fikk vi en ide om å få til prosjektet lokalt, forklarer driftssjefen. - Vi tok kontakt med RobotNorge i nabobyen Klepp. Etter noen møter besluttet vi å gjennomføre prosjektet. 

Ifølge Jakobsen har samarbeidet med RobotNorge vært godt.

– Teamet deres er kompetente og vi har i samarbeid kommet frem til en robotcelleløsning som kan ha et internasjonalt potensial i trykkeribransjen.

Prosjektet er støttet av Innovasjon Norge og den nye robotcellen tas i bruk i starten av 2021.

ABB i Norge leverer ikke roboter direkte i markedet, men har et blomstrende innovasjonsmiljø i verdensklasse med rundt 50 ingeniører og forskere for lakkeringsroboter på Bryne.

LES MER:

Ny generasjon coboter baner vei for automatisering i nye bransjer og førstegangsbrukere