Geir Ulvik, salgsdirektør i Fujitsu Norge (Bilde: Fujitsu Norge)
Geir Ulvik, salgsdirektør i Fujitsu Norge (Bilde: Fujitsu Norge)

Fujitsu

Vil doble med ny salgsdirektør

Fujitsu sater mer på industrisegmentet i Norge

Geir Ulvik er i dag, tirsdag 17. mars, ansatt som ny salgsdirektør i Fujitsu Norge. Geir Ulvik har lang erfaring fra norsk IT-bransje fra salgsstillinger i Lenovo, HP og Compaq.

– Vi har en ambisiøs vekstplan for Fujitsu Norge, og derfor har vi nå rekruttert Geir Ulvik som salgsdirektør. I løpet av tre år skal vi doble omsetningen, sier Helene Egebøl, Managing Director i Fujitsu Norge og Danmark, til Automatisering.

Les om: Rullende takke

Løsninger – ikke komponenter

Historisk har Fujitsu omsatt for 40 – 50 millioner euro i Norge. Ulvik skal lede arbeidet med å skaffe Fujitsu en større markedsandel. Fujitsu vil satse ytterligere på å ansette flere selgere, som sammen med dagens salgsstyrke skal intensivere arbeidet på det norske markedet.

Egebøl sier at selskapet har gjort en analyse av norsk industri, og nå ønsker å gå sterkere inn i dette markedet.

– Vi har både maskinvare og programvare og ønsker å selge løsninger, ikke komponenter. Stikkord er connectivity, networking, infrastruktur og sikkerhet, sier Egebøl.

Hun forteller at selv om analysen foreligger er det ennå ikke besluttet hvilke industrisegmenter Fujitsu vil satse på.

Les også: Elektronikk som miljøproblem

Godt posisjonert

– Internasjonalt er vi sterke i industrisektoren, men i Norge har vi tidligere ikke prioritert dette markedet, sier Egebøl.

– Fujitsus teknologier er godt posisjonert i alle lag av IT-bransjen, fra den minste PC og opp i enterprise-klassen for lagring og datasenter, og ikke minst med en meget sterk tjenesteportefølje, sier Ulvik.