Statens vegvesen har innstillt Arendal-firmaet Veisikring AS til å få kontrakten, etter en anbudsrunde der de fikk konkurranse fra fem andre.
De som leverte tilbud, er alle priser er eks moms):
Tilbyder: | Tilbudssum ekskl. mva: |
Veisikring AS | 3.892.625,00 |
Trygg Vei AS | 4.484.397,00 |
Arvid Gjerde AS | 4.878.038,55 |
SVB Veisikring AS | 5.544.675,00 |
Mesta AS | 5.580.397,14 |
Sigurd M Søvik AS | 5.999.985,00 |


Karensfristen er på ti dagar. Arbeidet starter så snart som muglig etter signering, og skal etter planen være ferdig til 29. juni.
Ønsker å bli ferdig til fellesferien
– Det vi helt konkret skal gjøre, er å oppgradere rekkverkene på E134 langs Åkrafjorden. Det skal monteres godkjente ender på alle eksisterende rekkverk langs veistrekningen på 29 kilometer. I tillegg skal vi ta bort eksisterende rekkverk og montere nytt, godkjent rekkverk i portalene i tre tunneler på europaveien i Etne kommune: Markhus- (2409 meter), Glymje- (818 meter) og Langfosstunnelen (728 meter), forteller byggeleder Einar Hauge i Statens vegvesen.
Det er viktig å understreke at eksisterende rekkverk ikke representerer noen trafikkfare, men vi er nødt til å oppgradere rekkverkene til eksisterende regelverk. Dette er et arbeid vi ønsker å være ferdig med til fellesferien, legger han til.