Alle Teknisk Ukeblads annonsører, som oppsøkte bladets stand på Eliaden-messen på Lillestrøm forrige uke, kunne være med i trekningen om en Ipad.
Nils M. Akjer fra styrings- og instrumenteringsfirmaet Deif var blant de rundt 50 annonsørene som la igjen visittkortet sitt på standen til Teknisk Ukeblad.
Det gjorde han lurt i.
Spesielt hyggelig
- Det er ikke ofte jeg vinner konkurranser, og det er sjelden jeg tar meg råd til å kjøpe noe som dette, så dette var spesielt hyggelig, sier Akjer.
Han har foreløpig ikke hatt tid til å sette seg ned for å finne ut hvordan Ipad'en fungerer.
Derfor ser han ikke bort i fra at barna blir de første til å ta Apples surfebrett i bruk.
Les også: Lange køer for iPad
Tenåringsdrøm
- Jeg har to tenåringsbarn som er veldig oppegående på slikt, og de synes selvfølgelig dette var ekstra stas, sier Akjer.
Teknisk Ukeblads salgssjef Eirik Solheim tror Ipad vil kunne få betydning for hvordan vi bruker medier i framtiden.
- Vi vet ikke hvordan framtiden blir, men Ipad vil nok få betydning for hvordan vi leser aviser og ukeblader i framtiden. Derfor synes vi det var fint å kunne tilby annonsørene våre å prøve Ipad på standen vår på Eliaden, sier Solheim.
Les også: Og navnet er... iPad