PROSJEKTERING

Tre konsulentkjemper i kamp om  reguleringsplanen for E18 Ramstadsletta-Slependen

Aas Jacobsen, Multiconsult og Norconsult hadde levert sine tilbud da fristen gikk ut i dag.

Jarle SkoglundJarle SkoglundJournalist
29. jan. 2020 - 15:29

– Vi er godt fornøyd med interessen. Det er et stort og komplisert prosjekt. Vi har fått gode og kompetente tilbydere som kan ta slike oppdrag, sier prosjektleder Grete Tvedt i en melding fra Statens vegvesen.

Oppdraget ble lyst ut i slutten av november i fjor, og vil bli gitt til det firmaet som har den beste kombinasjon av pris og kvalitet.

– Vi gleder oss til å se nærmere på tilbudene og tilbydernes oppdragsbeskrivelse, sier Tvedt.

Modell av ny riksvei 4 ved Lygna, der det kommer ny avkjøring til fylkesvei 180 og døgnhvileplass.
Les også

Klaget inn Vegvesenet – ga seg etter at de fikk «loser's fee»

Oppdraget har flere delfrister

Den ferdige reguleringsplanen skal ikke være ferdig før i juni 2022, men underveis er det en rekke delfrister som må innfris om ikke dagbøtene på 10.000 kroner skal begynne å rulle.

  • Innen 20. desember neste år skal det leveres forprosjekter for bussløsning, sykkelvei og byutvikling/lokale veier.
  • Innen første juni 2021 skal veilinjene være fastlagt.
  • Beskrivelse av konstruksjoner skal leveres innen 30. september 2021.
  • Teknisk plan må være klar innen første mars 2022.
– Freyrs klare standpunkt er at reservasjonene er gyldige slik de er gitt - uten konkrete frister eller vilkår om oppnåelse av konkrete milepeler - og at de ikke kan trekkes tilbake, skriver Freyr-sjef Birger Steen i et brev til REM.
Les også

Freyr: Kastet ut av nettkøen – krever å beholde strømtilgangen

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.