TRYGG: Det kan se utrygt ut, men ifølge befrakter Seløy Undervannsservice var transporten trygg så lenge flyet var godt nok surret på lekteren.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
SLEP: Flyet ble først slept fra flystripa og ned til strandkanten.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
MOLO: En egen molo var anlagt for at en lekter fra Seløy Undervannsservice kunne legge til.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
TREKK: Etter en nattsutsettelse på grunn av stormvarsel ble maskinen trukket om bord.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
VEI: Det måtte lages en egen anleggsvei mellom flyplassen og havet.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
OM BORD: Flyet ble trukket om bord uten uventede problemer.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
MANNSKAP: En del mannskap måtte til for å fullføre operasjonen.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
SJØSATT: Om ikke på egen kjøl, så ble Widerøe-maskinen sjøsatt for tansport nordover til Bodø.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
UVANT: En lekter med vinger er et noe uvanlig syn langs kysten.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad
PÅ VEI: Operasjonen ble noe forsinket på grunn av stormvarsel, men gikk som planlagt da den først kom i gang. Onsdag morgen var transporten fra Stokka til Bodø unnagjort.Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad