BYGG

Rolf Jakobsens lette betong-alternativ kaprer markedsandeler. Innmaten er basert på resirkulert glass

Det hele begynte med utviklingen av et brannhemmende materiale for tunneler.

En to meter lang Foamrox-søyle tar du under armen, mener Rolf Jakobsen. Om den hadde vært i betong, ville den veid rundt 200 kilo.
En to meter lang Foamrox-søyle tar du under armen, mener Rolf Jakobsen. Om den hadde vært i betong, ville den veid rundt 200 kilo. Foto: Knut Bjørheim
Knut BjørheimKnut BjørheimJournalist
12. nov. 2019 - 05:15

Trondheim: Det begynte nærmere bestemt med en utfordring fra seksjonssjef Christopher Schive i Jernbaneverket (nå Bane Nor) rundt tusenårsskiftet:

Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.