I tillegg til design skal Rolls-Royce også levere en fullt integrert utstyrspakke inkludert diesel elektrisk framdriftssystem, dekksmaskineri og automasjonssystem. De to forsyningskipene skal bygges ved PaxOcean Engineerings verft i Zhuhai i Kina. De skal leveres første halvdel 2013.
– Vi er glade for å kunne fortsette vårt gode samarbeid med PaxOcean Engineering. Disse nye fartøyene er like de to Rolls-Royce UT 755 CD forsyningsskipene de allerede har under bygging ved verftet sitt i Kina. Det er de velger oss nok en gang, tak vi som eit signal på at vi klarer å møte deres behov knyttet til olje- og gassaktivitet verden over, sier salssjef i Rolls-Royce, Ronny Pål Kvalsvik.
UT 755 CD er en videreutvikling av den populære UT 755 serien, og oppfyller DNVs krav til Clean Design. Skipene er utstyrt både for brannslukking og oppsamling av olje. Siden det første UT 755 fartøyet ble levert i 1996, har mer enn 180 fartøy av denne typen kommet i operasjon, eller i bestilling, verden over.
Fartøyene er 78,7 meter lange og 16 meter brede, med et dekksareal på 670m 2