Arbeidsliv

Nettguide med overskudd

Leif Haaland
12. juni 2003 - 08:00

Insteg drifter en nettbasert markedsplass for etter- og videreutdanning.

Teknisk Ukeblad viser tilbudene via Kursguiden. NIF- og NITO-kurs er ikke med i oversikten.

Insteg hadde 2,1 millioner sidevisninger og 55.000 konkrete henvendelser i fjor, ifølge daglig leder Asbjørn Johnsen.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Rittal
KI og bærekraft endrer datasentrene

Hver måned sender insteg 4000-5000 henvendelser fra kompetansesøkere til sine kunder. Kunder er alle typer skoler og kurssentre som tar betalt av sine studenter. For å kapre nye studenter, presentererde sine kurstilbud via Instegs teknologi.

I løpet av våren vil firmaet lansere en teknologi hvor brukerne svarer på en rekke spørsmål.

Johnsen sier at den kompetanseprofilen som da kommer frem, vil de kjøre mot utdanningstilbudene fra kundene. Deretter sender de profilen til relevante tilbydere.

Tilbudene fra kundene blir markedsført i over 20 kursguider på nettet.

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.