NYHETER

Mesta og Arvid Gjerde lavest i vest

Mesta har en klar ledelse i kampen om to driftskontrakter i Romsdal. Arvid Gjerde har en enda klarere ledelse i kampen om kontrakten på rekkverksarbeid i hele fylket.

Arvid Gjerde fra Rauma har svært god mulighet til å sikre seg rekkverkskontrakt i hjemfylket. Bildet viser Romsdalsporten bru over E 136 med Romsdalshorn i bakgrunnen. (Foto: Arvid Gjerde AS)
Arvid Gjerde fra Rauma har svært god mulighet til å sikre seg rekkverkskontrakt i hjemfylket. Bildet viser Romsdalsporten bru over E 136 med Romsdalshorn i bakgrunnen. (Foto: Arvid Gjerde AS)
22. feb. 2013 - 13:03

Driftskontraktene gjelder området Indre Romsdal som omfatter kommunene Rauma, Nesset, Vestnes og deler av Ørskog, Lesja og Norddal kommuner. Veidekke har kontrakten i inneværende periode. I neste periode, som begynner 1. september og varer 5 år, blir arbeidet splittet opp i flere kontrakter.

En av kontraktene gjelder kantslått. 5 anbud har kommet inn. Mesta ligger lavest med 12,291 millioner kroner. Nr. to er Veidekke (15,291 mill.), nr. tre er Øyvind Hovde Maskin fra Rauma (15,689 mill.).

En annen kontrakt gjelder drift av grøntanlegg og rasteplasser. Vegvesenet har fått 7 anbud på dette oppdraget. Mesta leder den konkurransen også med et anbud på 12,291 mill. Nr. to er Veidekke (14,327 mill.), nr. tre er Lesja Bulldozerlag (14,393 mill.).

En mindre omfattende oppgave er oppsetting av brøytestikker. 4 entreprenører har gitt pris. Vegservice fra Luster ligger klart lavest med et anbud på 2,969 mill.

 

Gjerde lavest på rekkverk

Vegvesenet har også bedt om pris på rekkverk på riks- og fylkesveger i hele Møre og Romsdal fylke. Kontrakten gjelder i et år fra 2. april med opsjon på forlengelse i opptil to år. Den omfatter både oppsetting av nye rekkverk og rehabilitering og reparasjon av gamle.

Arvid Gjerde fra Rauma har en overlegen ledelse med et anbud på 15,864 mill. Mesta er nr. to med 22,781 mill. Flere anbydere er det ikke.

Når det gjelder vegoppmerking i Region vest er kampen atskillig jevnere. Eurostar fra Oslo vil ha 6,836 mill. for langsgående oppmerking. Cleanosol fra Moss er nr. to med 6,813 mill. Ytterligere tre entreprenører har gitt anbud.

Til langsgående oppmerking brukes termoplast som legges ut med maskin. Oppdraget gjelder bare mindre trafikkerte veger.

 

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
GK
Ambisiøs renovering midt i Trondheim

Ledelse på 1,1 promille

Aller jevnest er kampen om kontrakten på tverrgående oppmerking. Her har EKC Sverige AB en ledelse på Eurostar på 1,1 promille. Anbudene er på henholdsvis 6,6604 mill. og 6,6679 mill. Ytterligere fire entreprenører ga anbud.

Tverrgående oppmerking omfatter fotgjengerfelt, piler og vegbanen og viketrekanter. Til denne oppmerkingen brukes vannbasert maling som legges ut manuelt.

Begge kontraktene på oppmerking gjelder i tre år og omfatter alle de tre fylkene i Region vest - Rogaland, Hordaland og Sogn og Fjordane.

 

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.