I dag har NetCom innført ny look og ny logo. Borte er de kjente ansiktene som har vært selskapets logo siden tidlig nittitall. Det samme er den oransje fargen som har vært "NetCom-fargen" disse årene.
Nå er logoen en krusedull av et slag, og fargen skal heretter være lilla. NetCom har lenge gjort narr av Telenors logo, som ble presentert i 2006. Hvorvidt NetComs nye logo oppfattes som like tøysete som Telenors gjorde i sin tid gjenstår å se.
Det som i alle fall er sikkert er at det bare er et år siden NetCom lanserte ny logo.
Omprofileringen er en del av TeliaSoneras strategi, og profilen skal brukes i til sammen 18 TeliaSonera-eide selskaper. NextGenTel er et av disse selskapene, og NetComs tidligere Telebutikken-butikker skal få samme profil.
Chess, som også eies av TeliaSonera, beholder sin logo som før.
Lik pris i Norden
Samtidig fjernes utenlandstillegget for NetComs kunder. Det koster nå det samme å ringe til Sverige, Danmark, Finland og Island som innad i Norge. Grønland er ikke definert som Norden i denne sammenhengen.
Dette gjør at pakkepriskunder kan benytte sine ringeminutter til å ringe til nordiske land. Du kan også ringe fra andre nordiske land, uavhengig av hvilket mobilnett du er tilkoblet, til samme pris.
NetCom endrer også på prisene for datatrafikk i utlandet. Det innføres maksimumsbruk på data i utlandet, slik at du ikke skal få store overraskelser etter en utenlandstur. Dersom du vil bruke mer data kan dette bestilles.
Maksprisen for data i Norden blir nå 39 kroner med mobil og 79 kroner med mobilt bredbånd. Dette gir deg henholdsvis 20 og 50 MB data. Om du vil bruke mer datatrafikk betaler du de samme beløpene for like mye data, men dette må altså bestilles.
Prisene gjelder ikke bare i Norden, men også i Baltikum.