BERLIN: Lenovo hadde ikke bare sin nye ultrabook å presentere på IFA.
De kunne også presentere nyheten om at de ser ut til å gå forbi Dell på den neste oversikten til IDC over verdens mest selgende PC-produsenter.
På andre
Det vil i tilfelle plassere Lenovo på en andreplass, kun slått av HP. Sist kvartal hadde de solgt rundt 12,1 millioner PC-er, rundt 600.000 mindre enn Dell.
Siden har de inngått partnerskap med både japanske NEC og tyske Medion, noe som tilfører noen hundre tusen solgte enheter i neste kvartal.
Stor vekst
– Vi har vært den raskest voksende PC-produsenten i sju kvartaler på rad, og har 32,7 prosent markedsandel i Kina, det største markedet på planeten. Vi er også nummer 1 i Japan, skrøt Milko van Dujil, Lenovos sjef for modne markeder.
Han fremhevet at Lenovo har «et fenomenalt rykte» i Kina, og at selskapets strategi fremover vil være å beskytte Kina-markedet samtidig som de satser på vekst i forbrukermarkedet i Europa og USA.
– Nå handler det om å bli et «power brand» med produkter kundene gleder seg til å anskaffe. De eneste som har klart det så langt er Apple, og det skal de ha mye respekt for, sa van Dujil.
![SATSER: Lenovo sparte ikke på kruttet under lanseringen av sin nye ultrabook på IFA. Nå lanserer de en verdensomspennende markedskampanje.](https://images.gfx.no/580x/1751/1751351/TU20110905Lenovo-launch24711_56_15%25201109051107.jpg)
Kampanje
Lenovo har nå lansert en verdensomspennende markedskampanje med slagordet «We make the tools, you make them do».
![ABB SmartPrat](https://images.gfx.no/80x/1672/1672165/ABB.png)
![Storskala havvindpark i Sverige skal drive et av Europas største prosjekter for grønt hydrogen](https://images.gfx.no/1000x333/2783/2783549/Offshore%2520wind%2520power%2520generation.jpg)
Målet er som nevnt å ta markedsandeler i forbrukersegmentet i modne markeder, først USA og Tyskland, så Storbritannia, i tillegg til å «vokse veldig fort» på mobile enheter i umodne markeder.
Lenovo har nå rundt 12,2 prosent markedsandel.
Les mer: