Green Ship Design

Laksen raskere til Europa: Vil ha ny skipsrute med fartøy drevet av hydrogen og naturgass

Magnar Hellesøy og Green Ship Design vil frakte laksen raskere til Europa. Løsningen kan bli fartøy med en ny type Wärtsilä-motor.

Prosjektet tar sikte på å erstatte vogntog med mer miljøvennlig sjøtransport.
Prosjektet tar sikte på å erstatte vogntog med mer miljøvennlig sjøtransport. (Skjermbilde: Green Ship Design)

Magnar Hellesøy og Green Ship Design vil frakte laksen raskere til Europa. Løsningen kan bli fartøy med en ny type Wärtsilä-motor.

Konseptet går ut på å transportere laks i containere fra Vestlandet til Rotterdam med 90 meter lange katamaraner, og ta med tulipaner og fersk frukt i retur. Finansavisen omtalte prosjektet først.

Få tilgang til alt innhold fra tu.no og digi.no med Ekstra

  • Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag
  • Rabatt på konferanser

månedlig

249,-
Tilsvarer Kr 58 per uke Bestill

årlig

2 290,-
Tilsvarer Kr 45 per uke Prøv 1 måned for 1 kr
Én måned for 1 kr
Automatisk fornyelse av abonnement kan stoppes når som helst
Bedrift eller organisasjon? Få tilbud her
NITO- og Tekna-medlemmer får 50% rabatt av ordinær pris ved kjøp av årsabonnement.Rabatten fås ved å oppgi medlemsnummer i bestillingsprosessen

Vanlige spørsmål

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Tu.no er ikke tilknyttet Tekna eller Nitos medlemsbaser. Du må registrere en ny brukerkonto på tu.no.

Jeg er Nito- eller Tekna-medlem. Hvordan får jeg rabattert pris?

Etter at du har laget en brukerkonto på tu.no og logget inn kan du legge inn ditt medlemsnummer og få 50 % rabatt.

Kan jeg få tilsendt faktura til min arbeidsgiver?

Ja. Ved kjøp av årsabonnement tilbyr vi bedriftsfaktura.

Vil abonnementet automatisk fornye seg etter gratisperioden?

Ja. Abonnementet fornyes automatisk. Du kan når som helst skru av automatisk fornyelse.

Eksklusivt for digitale abonnenter

På forsiden nå