IT

Kontroll på media under VM

OMFATTENDE: Løsningen fra Infratek skal håndtere ti tusen akkrediteringer under Ski-VM i Oslo.
OMFATTENDE: Løsningen fra Infratek skal håndtere ti tusen akkrediteringer under Ski-VM i Oslo. Bilde: Scanpix
Espen Zachariassen
18. nov. 2010 - 11:06

Sikkerhetsavdelingen hos Infratek skal levere akkrediteringssystem og webportalløsning for registrering av media under verdensmesterskapet på Ski i Oslo neste år.

Totalt skal nesten 10 000 akkrediteringer gjennom systemet.



Allerede i gang

Utøvere, team, journalister og VM 2011s egen organisasjon vil benytte systemet samt kompetansestøtte under mesterskapet.

- Vi er i gang med samarbeidet for å sikre at logistikken rundt akkreditering og registrering av de nesten 2000 tilreisende media og pressefolkene, som en av de viktige gruppene på jobb i VM 2011, skal bli så bra som mulig, sier administrerende direktør Åsne Havnelid i Ski-VM 2011.

- Vi er i gang med samarbeidet for å sikre at logistikken rundt akkreditering og registrering av de nesten 2000 tilreisende media og pressefolkene, som en av de viktige gruppene på jobb i VM 2011, skal bli så bra som mulig, sier administrerende direktør Åsne Havnelid i Ski-VM 2011. OFFISIELL: Infratek er offisiell Ski-VM-leverandør etter at administrerende direktør Åsne Havnelid i Ski-VM og konsernsjef Bjørn Frogner i Infratek signerte kontrakten om akkrediteringsløsning.





Holmenkollen

Fra før har Infratek Sikkerhet levert høysikkerhetsløsningene i Holmenkollbakken og Midstubakken.

Det omfatter videoovervåkning, alarmsystemer og adgangskontroll, samt varesikringsløsninger til Skimuseet.

Alarmsystemene kan overvåke og respondere på alle alarmtyper fra Holmekollen arena, som brannalarmer, sikkerhetsalarmer og alarmer i heissystemene.



Løft

Konsernsjef Bjørn Frogner hos Infratek legger ikke skjul på at disse kontraktene er så profilerte at de kan gi selskapet et løft i forhold til fremtidige oppdrag.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.