TOK PÅ NY SEIEREN: Logistikksjef Pål Vindegg, markedsdirektør Vidar Eskelund og Postens konsernsjef Dag Mejdell fotografert da komplett.no vant prisen som Årets nettbutikk i fjor. (Bilde: Posten)
JUBLET: Ledelsen i Komplett.no feiret i fjor også at de vant prisen Årets Nettbutikk. På bildet mottar de prisen av konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge. Komiker og Nytt på nytt-general Jon Almås til høyre. (Bilde: TROND HEGGELUND)

Komplett prisvinner for andre gang

  • IT

Finalister til Årets nettbutikk

  • Elkjøp
  • Komplett
  • MPX
  • Norli

(249 forslag kom inn til juryen)



Finalister til Årets nykommer

  • Papirloftet
  • Tetid
  • Mortil3

(52 forslag kom inn til juryen)

Her er juryens kriterier

  • Bedriftsinformasjon, herunder organisasjonsnummer
  • Informasjon om produkter
  • Kjøpsprosessen
  • Kundeservice
  • Brukervennlighet
  • Effektive forretningsprosesser

Load.07, Postens logistikk- og netthandelsdag, ble arrangert tirsdag.

Under kveldens middag delte Postens konsernsjef Dag Mejdell ut prisen Årets nettbutikk, som gikk til Komplett.no. Årets nykommer ble Papirloftet.

Over 300 forslag til juryen var på forhånd kommet inn fra forbrukerne. Se hvem som var nomiert i faktaspalten til høyre.

Årets nettbutikk

Komplett.no ble kåret til årets nettbutikk. Dette er andre gang de har vunnet den gjeve prisen.

Årets juryen la særlig vekt på at vareutvalget yil Komplett.no er veldig stort. Hos Komplett.no ligger det meget grundig informasjon ute om de ulike produktene gjennom gode lenker til produsenter, samt via omtaler på andre nettsteder.

Bra på nettservice

- Komplett.no gir også kunden mulighet for å dele sine erfaringer med andre brukere, og til å si sin mening om produktene. Videre er nettbutikken meget innovativ og har solide systemløsninger som gir kunden en stadig forbedret handleopplevelse.

- I tillegg gir butikken kundene mange leveringsalternativer, og de er godt beskrevet, slik at kunden enklere kan velge sitt eget servicenivå, heter det i juryens begrunnelse.

Årets nykommer

Papirloftet gikk av med prisen Årets nykommer.

- De har på kort tid etablert en nettbutikk som scorer jevnt høyt på alle kriterier som juryen har vurdert. Vinneren tilbyr et bredt vareutvalg innenfor en liten nisje med tilhørende omfattende og god informasjon, hevdet juryen i sin begrunnelse.

Deler tips med andre

- Papirloftet gir også meget god veiledning for nybegynnere. Det skapes en bedre handleopplevelse for kunden ved at de kan laste opp egen design, samt dele designtips med andre.

Avslutningsvis poengterer juryen at Papirloftet generelt gir veldig god service, og er raske og pålitelige i leveringen.

Disse satt i juryen

  • Erik Staff, ErgoGroup
  • Torgeir Waterhouse, Forbrukerrådet
  • Even Risbakken, NetLife Research
  • Randi Myklebostad, eforum
  • Dag Håvard Larsen, Posten Norge