IKT

Katastrofe-håndtering via nett

Odd R. Valmot
6. okt. 2003 - 14:25


I kriseledelsessystemet Crisis Commander finnes det meste som trengs hvis det skulle oppstå en krise, enten det er virusangrep, fare for goodwillen, skade på IT-løsning, personalulykke eller ødelagte lokaler som krever flytting av viktige funksjoner.

Det virtuelle kommandosenteret holder rede på kundens egne dokumenter og beredskapsplaner. Under en krise kommuniserer kriseledelsen med folk via telefon e-post og SMS, og alt som skjer logges kontinuerlig.

- Vi har jobbet 15 år med dette området og vi vet hvor vanskelig det er for bedrifter og institusjoner å holde kriseplaner ved like, sier daglig leder Reidulv Halsnes i Norsk Informasjonssikkerhet.

Skandiabanken er den første bedriften som har tatt i bruk systemet.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.