Totalt leverte fire entreprenører tilbud på av rehabiliteringen av Frøyatunnelen.
Her er de fire tilbyderne:
Firma med tilbudssum i parentes. Alle priser er eks. mva.
- Skanska Norge (615 035 049 NOK)
- Bertelsen & Garpestad (648 273 671,75 NOK)
- Kraftmontasje (494 030 027 NOK)
- OneCoInfra (480 330 347 NOK)
Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Gyprocs klimarevolusjon: Elektrisk produksjon og resirkulering
Etter en grundig evaluering og vurdering av tilbyderne har Trøndelag fylkeskommune valgt å innstille Kraftmontasje til jobben. Bedriften leverte det beste tilbudet sammenlagt, sier de i en pressemelding.
Beslutningen var basert på en samlet vurdering av:
- Tilbudssum (70 %)
- Oppgaveforståelse, gjennomføring og fremdriftsplan (15 %)
- Organisering og tilbudt nøkkelpersonell samt ivaretakelse av HMS/Ytre miljø på prosjektet (15 %)
Ifølge Trøndelag fylkeskommune skal anleggsarbeidet i tunnelen og portalområder utføres på natten, og tunnelen vil derfor stenges på gitte tidspunkt.
Anleggsarbeidene er planlagt ferdig i slutten av desember 2024.
Les også
USA nærmer seg DJI-forbud – slik kan det påvirke Norge