Etter sjokkmeldingen om at Alcatel vil legge ned virksomheten i Horten, er det nå klart at administrerende direktør Sverre Bisgaard er fristilt fra denne jobben for å se på mulighetene til å fortsette noe av virksomheten i Horten under andre eiere.
- Resultatet av dette arbeidet vil være klart i løpet av juni, sier Bisgaard.
Det er for tidlig å si noe om det eventuelt nye selskapet, men det er klart at det vil bli med en betydelig mindre stab enn dagens 135 ansatte.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Jørgen er en av de første i Norge som har testet den nye batteridrevne maskinen
Alcatel vil bidra positivt til å etablere det nye selskapet, men ikke gå inn på eiersiden.
Bisgaard sier at arbeidet med posisjoneringsystemet Galileo er viktig og han håper å kunne få med denne i et eventuelt nytt selskap.





