Audi TT i ny utgave. Hekkspoiler har den også, men den ser du ikke før du lar de 200 hestene få bilen til å passere 120 km/t. Bilen bruker 6,4 sekunder på å komme opp i 100 km/t. Vil du ha en sprekre utgave, får du den med V6 og 250 hk. (Bilde: AUDI)

Gøy for de Audi-gærne

Bilen er bygget som en ren kjøremaskin, preget av dynamiske linjer og utstyrt med solide kraftressurser.

En toliters turboladet firesylindret motor; med Audis Le Mans-testede FSI direkteinnsprøyting, yter den 200 hk (150 kW).

Det er nok til å ta bilen fra 0 til 100 km/t på 6,4 sekunder om du må kjapt forbi vogntoget foran.

Hekkspoiler

Ønsker du mer krefter kan bilen leveres med en 3,2-liters V6er på 250 hk (180 kW). Med denne akselerer du fra 0 til 100 km/t på 5,7 sekunder.

I det du passerer 120 km/t (og gir blaffen i fotoboksen), heves hekkspoileren og styrker veigrepet ytterligere. Topphastigheten låses elektronisk ved 250 km/t.

Quattro

Begge motorer leveres med sekstrinns manuell girkasse og kan kombineres med Audis S-tronic girkasse.

V6-utgaven har quattro firehjulstrekk. Det trenger den.

Mer bil

Nye TT Coupé er 137 millimeter lengre og 78 millimeter bredere enn forgjengeren.

Dette gir plass for sjåfør og tre passasjerer, samtidig som bagasjerommet tar 290 liter.

Rammen under bilen består nå av både aluminium og stål. Dette gir økt stabilitet samtidig som vekten ikke blir dramatisk. Heter det fra Tyskland.