ARKIVNYHETER

Google tar DoubleClick

KJENT LOGO: Google har blitt verdens mest verdifulle merkevare.
KJENT LOGO: Google har blitt verdens mest verdifulle merkevare. Bilde: Ole K. Helgesen
Trond Heggelund
12. mars 2008 - 06:50

- Vi er svært glade for at vi nå har fullført oppkjøpet av DoubleClick. Med DoubleClick har vi den ledende display annonseplattformen, sier Eric Schmidt, som er Googles styreformann og toppsjef.

Vil forbedre effekten

- Oppkjøpet vil gi oss mulighet til raskt å gi markedet ny teknologi og infrastruktur som vil forbedre effekten, målbarheten og ytelsen hva gjelder bruk av digitale medier for forleggere, annonsører og byråer - samtidig som vi forbedrer relevansen av annonser for forbrukerne, sier Schmidt i en kommentar til oppkjøpet.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.