Fylket søker tre entreprenører til Miljøpakken i Trondheim

Rammeavtalene omfatter veiarbeid innenfor områdene sykkel, trafikksikkerhet, kollektiv og miljø.

Miljøpakken er et samarbeid mellom kommunene Trondheim, Stjørdal, Malvik og Melhus, Trøndelag fylkeskommune, Statsforvalteren i Trøndelag, Statens vegvesen og Jernbanedirektoratet.
Miljøpakken er et samarbeid mellom kommunene Trondheim, Stjørdal, Malvik og Melhus, Trøndelag fylkeskommune, Statsforvalteren i Trøndelag, Statens vegvesen og Jernbanedirektoratet. Foto: Gorm Kallestad / NTB
Jarle SkoglundJarle Skoglund– Journalist
9. des. 2021 - 11:14

Rammeavtale n som trøndelag fylkeskommune nå lyser ut, gjelder arbeider som hovedsakelig skal gjennomføres i Trondheim.

Multiconsult og Sotra Link Construction har satt av ti uker i Oslo tingrett til å finne ut av hvem som skylder hvem penger.
Les også:

Nå starter rettssaken mellom Multiconsult og Sotra Link

For denne rammeavtalen ønsker vi å inngå kontrakt med inntil 3 entreprenører, som kan gjennomføre arbeider innenfor hovedområder:

  • Massetransport til og fra anleggsplass/tipplass, fjerning av trær, kantstein og andre vegobjekt.
  • Oppbygging av vegkropp, kummer og ledninger og tilhørende grunnarbeid der dette er behov.
  • Bygging av murer, grøntarealer og skråninger, støyskjerming tiltak, kantstein, rekkverk og gjerder, trafikkregulering, skilt, signalanlegg, asfalt og vegmerking og optisk ledning.


Fylkeskommunen opplyser i utlysingen at arbeiderne vil omfatte prosjekter med ulike størrelse.

Rammeavtalen har en varighet på 1 år fra kontraktinngåelse, med opsjon på forlengelse av avtalen med ytterliggere 1 år.

Oppdrag vil konsentrere seg i perioden april – oktober, men dette er ikke en begrensning dersom klimatiske forhold tilsier mulighet for gjennomføring.

Tilbudsfrist for interesserte entreprenører er satt til 2. februar 2022.

Vi har snakket med Erik Sauar fra Cenate (f.v.), Hanne Flåten Andersen fra IFE og Odd Richard Valmot fra NTVA om det norske bidraget til utviklingen av batterier.
Podkast

Rivende utvikling for batterier – tross store utfordringer

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.