Det er Peab Anlegg som har vært hovedentreprenør på brua over jernbanen og om lag én kilometer ny vei. Jernbaneundergangen med ett kjørefelt er nå historie, og nå flyter trafikken i begge retninger over den nye brua. Med det er flaskehalsen på Vintermyrkrysset på E6 borte.
Måtte legge om planene
![Peabs anleggsarbeider Thomas Strand foran den nye brua over jernbanen på Vintermyr i Nord-Trøndelag <i>Foto: Peab</i>](https://images.gfx.no/580x/2369/2369845/E6%2520Namskogan2.jpg)
Byggingen startet for to år siden, og opprinnelig var det planlagt ny jernbaneundergang. Underveis i prosjektet viste det seg at myra i området også gikk under jernbanefyllinga, og dermed måtte planene legges om.
− Den nye jernbaneundergangen og veiomleggingen bidrar til økt trafikksikkerhet og bedre fremkommelighet på Vintermyr. I Peab er vi opptatt av å drive gode prosjekter som bidrar til samfunnsbygging. Det føles ekstra godt å være i mål med et prosjekt vi vet lokalbefolkningen lenge har ønsket, sier avdelingssjef Martin Carrick i Peab Anlegg.
Helt nede i minus 32 grader
Han er også dypt imponert over den jobben Peabs anleggsarbeidere har gjort, spesielt med tanke på forrige vinters vær og temperaturer.
− Vinteren var ekstremt tøff, med temperaturer helt ned mot -32 grader. Da er det rimelig kaldt å jobbe ute på et anlegg. Vi er rett og slett veldig stolte over innsatsen til medarbeiderne våre, sier Carrick.