Haramsfjordtunnelen

Etter brannen i Haramsfjordtunnelen: Åpner som planlagt til jul

Brannen i Haramsfjordtunnelen får ikke konsesekvenser for åpningen av første del av Nordøyvegen til Lepsøya og Haramsøya, opplyser Møre og Romsdal fylkeskommune. 18. desember 2021 står fast.

250 meter av vann- og frostsikringen er revet i området som sprøyteriggen brant.
250 meter av vann- og frostsikringen er revet i området som sprøyteriggen brant. Foto: Møre og Romsdal fylkeskommune
Jarle SkoglundJarle Skoglund– Journalist
27. jan. 2021 - 13:28

Tilsammen 250 meter av vann- og frostsikringen er revet ned i området der sprøyteriggen brant.

– Her skal vi montere ny vann- og frostsikring, armeringsnett og så sprøyte på ny betong. Selv om det går noen uker ekstra, fører det ikke til endring på åpningstidspunktet, sier prosjektleder Marianne Nærø i Møre og Romsdal fylkeskommune.

Skadene etter brannen er en forsikringssak mellom Skanska og forsikringsselskapet deres. Konsekvensene av brannen vil derfor ikke ha økonomisk innvirkning for Møre og Romsdal fylkeskommune som byggherre, opplyser fylkeskommunen.

Hendelsen i oktober demonstrerer hvorfor det er forbudt med powerbanken/nødladere i innsjekket bagasje.  Selvantenner de, kan det få fatale følger. Bildet viser powerbanker beslaglagt fra innsjekket bagasje i løpet to dager på Oslo lufthavn tidligere i år.
Les også:

Havarikommisjonen: : Undersøker powerbank-brann på SAS-fly

Kommentarer
Du må være innlogget hos Ifrågasätt for å kommentere. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto. Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn.